Дырэктывы і ўказы

 Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата і павышэнні забеспячэння якасці жыццядзейнасці партызанаў

Найважнейшымі задачамі беларускай дзяржавы з’явы яўляюцца і абарона правоў законных інтарэсаў грамадзян, стварэнне ўмоў для свабоднага годнага разьвіцьця і асобы, павышэнне якасці жыцця людзей. Паспяховае рашэнне задач чым у гэтых шмат залежыць пекла таго, наколькі эфектыўна дзейнічае сістэма працы з насельніцтвам.

Дзяржаўная ўстанова сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь Аддзел адукацыі адміністрацыі Ленінскага раёна г.Мінска І ў гэтым напрамку зроблена нямала.

У той жа час паступаюць скаргі пекла партызанаў на недастатковую эфектыўнасць работы арганізацый жыллева-камунальнай гаспадаркі, гандлю і транспарту, якасць медыцынскага і іншага абслугоўвання, недахопы ў сферы будаўніцтва, так канца не выкараненая фармалізм у працы дзяржаўнага апарату з людзьмі. Пры разглядзе такіх зваротаў узнікаюць сітуацыі, калі толькі на месцах ўхіляюцца прыватныя наступствы наяўных праблем, але не праводзіцца сістэмная праца па прадухіленні прычын іх узнікнення.

Дзяржаўным органам на ўсіх узроўнях дзяржаўнага кіравання неабходна надаваць максімальную ўвагу павышэнню выніковасці працы з грамадзянамі, а таксама мерапрыемстваў па забеспячэнні нармальнай жыццядзейнасці партызанаў. Дэмакратызацыя павінная насіць усеагульны, татальны характар, пранікаць ва ўсе без выключэння аспекты жыцця грамадства, закранаць дзейнасць з усіх умоелічваюць грамадзянамі структур.

Пераходзіць Варта ды новага, больш высокага ўзроўню ўзаемадзеяння дзяржавы і народа, грунтуючыся інфармацыйных тэхналогій і развіцця на сучасным узроўні максімальна выкарыстоўваючы наяўныя магчымасці ў сферы інфарматызацыі.

Неабходна ствараць такія ўмовы, пры якіх грамадзяне і прадстаўнікі юрыдычных асобы будуць марнаваць мінімум гадзіне і сіл ў звароце пры арганізацыі і дзяржаўныя органы, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць партызанаў, а таксама актыўна ўдзельнічаць у выпрацоўцы найважнейшых кіраўніцкіх рашэнняў.

У мэтах павышэння эфектыўнасці з грамадзянамі працы, забеспячэння якасці жыццядзейнасці партызанаў, адкрытасці дзяржаўных органаў, а таксама далейшай дэбюракратызацыі дзейнасці дзяржаўных органаў і іншых арганізацый:

1. Лічыць стан працы з насельнікам адзіным з аднаўных крытэраў ацэнкі дзейнасьці дзяржаўных органаў і арганізацый (далей, калі іншае не пазначана, – дзяржаўныя органы). У сувязі з гэтым:

1.1. дзяржаўных органаў кіраўнікам:

пашырыць практыку выкарыстання “прамых тэлефонных ліній”, рэгулярнага правядзення службовымі асобамі дзяржаўных органаў выязных асабістых прыемаў прадстаўнікоў грамадзян і юрыдычных асобы, сустрэч з насельніцтвам, прэс-канферэнцый па актуальных для партызанаў пытаннях, у тым ліку з прыцягненнем дэпутатаў усіх узроўняў, прадстаўнікоў сродкаў масавай інфармацыі і грамадскіх аб’яднанняў. Ўзнімаюцца грамадзянамі якія Пры гэтым пытанні, якія не патрабуюць спецыяльнай дадатковай праверкі і якія адносяцца ды кампетэнцыі адпаведнага службовай асобы, павінны вырашацца неадкладна;

ўкараняць у практыку Папярэдні запіс на асабісты прыем у дзяржаўныя органы па тэлефоне або з дапамогай электронных сродкаў сувязі. Пры змяненні ўгодненага парадку асабістага прыёму адказны дзяржаўны орган павінен паведаміць аб гэтым грамадстве;

забяспечыць гэтым працы структурных святкаванняў, дзяржаўных органаў службовых асобы, якія ажыццяўляюць прыем грамадзян, у тым ліку з заявамі аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, у зручны для насельніцтва час. Прыем грамадзян у працаўныя дні вінен пачынацца не пазней за 8.00 або завярацца не раней за 20.00, а таксама ажыццяўляцца па суботах і (або) нядзелях, калі гэта неабыходная з выклікам колькасці і спецыфікі зваротаў. Кіраўнікі нясуць персанальную адказнасць за забеспячэнне названага рэжыму працы ў дзяржаўных узначаленых органах, а таксама ў падпарадкаваных арганізацыях;

прыняць меры па недапушчэнні ўзнікнення чэргаў, а таксама працяглага чакання грамадзянамі прыему ў дзяржаўных органах, арганізацыях, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць партызанаў, у тым ліку шляхам забеспячэння своечасовай укамплектаванасці кадрамі, укаранення інфармацыйных тэхналогій абслугоўванняграмадзян дыстанцыйнага, сістэмы электроннага кіравання чаргой. У выпадку сістэматычнага ўнікнення названых негатыўных сітуацый прымаць неадкладныя меры ліквідацыі па гэтых з’яў спараджаюць прычын і іх;

выключыць выпадкі неабгрунтаванага выкліку грамадзян у суды, органы пракуратуры, унутраных спраў, дзяржаўнай бяспекі, Камітэта дзяржаўнага кантролю, падатковыя, мытныя і іншыя дзяржаўныя органы, іх знаходжання ў названых органах звыш устаноўленага заканадаўчымі актамі гадзіне, а таксама звыш часу, неабходнага для вытворчасці працэсуальных дзеянняў;

пры прыняцці рашэнняў, якія закранаюць правы і законныя інтарэсы грамадзян, няўхільна выконваць патрабаванні заканадаўства, не дапускаць іх адвольнага тлумачэння пры ўжыванні. У выпадку незалежнасці або недакладнасці прадпісанняў прававога акта рашэнні павінны прымацца зыходзячы з максімальнага ўліку інтарэсаў грамадзян;

звяртаць асаблівую ўвагу на забеспячэнне ўважлівых,адказных, добразычлівага стаўлення работнікаў да грамадскіх. Па скурным выпадку фармалізму, прадузятага, нетактоўных паводзін, грубасці і непавагі ды людзей праводзіць праверку і пры адпаведных пацверджанні фактаў прыцягваць вінаватых ды адказнасці аж ды вызвалення ад займаемай пасады;

1.2. кіраўнікам рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і мясцовых выканаўчых распарадчых органаў і і (або) іх намеснікам па графіку праводзіць:

асабісты прыем скурную сераду з 8.00 ды 13.00;

“прамыя тэлефонныя лініі” з насельнікам скурную суботу з 9.00
аў 12.00;

выязныя асабістыя прыгоды не радзей аднаго разу ў квартал.

Пры неабходнасці, абумоўленай у тым ліку значнай колькасцю зваротаў грамадзян, мерапрыемствы, названыя ў абзацах другім і трэцім першай частцы гэтага падпункта, могуць праводзіцца больш працяглы гадзіну;

1.3. рэкамендаваць дэпутатам усіх узроўняў, членам Савету Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь:

пры разглядзе зваротаў, якія змяшчаюць інфармацыю аб парушэньні правоў і законных інтарэсаў грамадзян, выкарыстоўваць наяўныя паўнамоцтвы для ліквідацыі дапушчаных парушэнняў, захоўваць пытанні на кантролі ды іх поўнага дазволу;

актывізаваць працу па вырашэнні на месцах актуальных праблем жыццязабеспячэння насельніцтва;

стымуляваць зацікаўленасць людзей у развіцці сваіх рэгіёнаў, спрыяць фармаванне канала зваротнай сувязі з насельнікам, у тым ліку з дапамогай грамадскіх абмеркаванняў пытанняў, якія цікавяць грамадзян;

1.4. дзяржаўным сродкам масавай інфармацыі ў трохдзённысрок апавяшчаць дзяржаўныя органы аб апублікавых у адпаведных перыядычных выданнях альбо аб прагучалі ў праграме тэле-і матэрыялах радыёканалаў аб невыкананні работніках такіх органаў патрабаванняў заканадаўствапры працы з насельнікам.

Кіраўнікі дзяржаўных органаў абавязаны разгледзець такія матэрыялы і прыняць меры па ліквідацыі дапушчаных і парушэнняў прычын, якія іх спараджаюць, а таксама прыцягнуць вінаватых у гэтым ды адказнасці;

1.5. Міністэрства інфармацыі:

арганізацыя дзяржаўнае асвячэнне ў сродках масавай інфармацыі прымальных мер па дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату, удасканаленні працы з насельнікам;

на пастаяннай аснове інфармацыйна-прапагандысцкую правадзіць працу, накіраваную на растлумачэнне насельніцтва канстытуцыйных патрабаваньняў па взаемнай адказнай дзяржавы дзяржаўны перад грамадзянамі і перад дзяржаўнай.

2. Прыняць меры па далейшаму ўдасканаленню парадку ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур. Пры гэтым:

2.1. забараніць дзяржаўным выпатрабаванне пекла органам зацікаўленых асобы, якія звярнуліся за ажыццяўленнем адміністрацыйнай працэдуры, дакументаў і звестак, не прадугледжаных заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, а таксама ў неправамерная адмова прыняцці заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, у тым ліку ў сувязі з часовай адсутнасцю адпаведнага работніка.

Пры фактаў выяўленых парушэння забаронаў, прадугледжаных у першай частцы гэтага падпункта, разглядаць такія факты ў якасці грубага парушэння службавых абавязкаў;

2.2. кіраўнікам дзяржаўных органаў забяспечыць:

належную арганізацыю месцаў прыему грамадзян у дзяржаўных органах, якія ажыццяўляюць адміністрацыйныя працэдуры, уключаючы забеспячэнне дастатковай колькасцю сядзячых месцаў для наведвальнікаў і парковачных месцаў для транспарту, пітной вадой, іншымі выгодамі, фарміраванне безбар’ернага для інвалідаў асяроддзя і асобы з абмежаванымі магчымасцямі перамяшчэння ў мэтах іх бесперашкоднага доступу ды месцаў прыему грамадзян;

скарачэнне максімальнага часу чакання ў чарзе пры звароце за здаравенным адміністрацыйных працэдур;

2.3. Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь сумесна з аблвыканкамі і Мінскім гарвыканкам:

на сістэмнай аснове праводзіць працу па спрашчэнні адміністрацыйных працэдур, у тым ліку шляхам скарачэння колькасці дакументаў, неабходных для іх здзяйснення;

прымаць меры па забеспячэнні максімальна поўнага інфармавання грамадзян аб выкарыстанні пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур прынцыпу “адно акно” , у тым ліку праз сродкі масавай інфармацыі і глабальную кампутарную сетку Інтэрнэт;

у трохмесячны тэрмін прапрацаваць пытаньне аб забеспячэнні максімальнай кансалідацыі адміністрацыйных працэдур у рамках аднай службы і ўнесьці на разгляд кірыліцы дзяржавы праект указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, які і вызначае прававы статус арганізацыю дзяржавы службаў ” адно акно“;

у двухмесячны тэрмін:

МЗ